tirsdag den 17. september 2013

Jeg er en hund!


Jeg er en hund, og jeg er hvad DU gør mig til!
Jeg bestemte ikke selv at du skulle sprøjte steroider ind i mine muskler.
Jeg bestemte ikke at du skulle slå mig, for at gøre mit hjerte kold.
Jeg bestemte ikke selv min familie.
Jeg bestemte ikke selv min skæbne.
Det gjorde DU!



Jeg stolede på dig.
Du var min ejer.
Du var min leder.
Du fik mig til at gøre ting som jeg troede var okay.


Du købte mig da jeg var en lille hvalp.
Jeg troede jeg skulle have et godt liv.
Du var ligeglad med mig.
Du klippede i mine øre og min hale forsvandt.
Du smed mig i kampe, jeg ikke havde lyst til at kæmpe.
Jeg var kun en hvalp.
Jeg blev nød til at bide for at beskytte dig.
Du beskyttede bare ikke mig.
Du roste mig når jeg bed.
Jeg kunne ikke vide det ikke var okay?


Du satte mig i bur.
Du avlede på mig.
Mine hvalpe blev aflivet.
Jeg mistede mine babyer.
Du var ligeglad og avlede på mig igen.
Jeg mistede endnu engang mine kære små.
Du slog mig stadig.
Jeg stolede på dig.
Du var jo min leder.
Du var min familie.



Nu skal jeg gå med mundkurv fordi DU ikke kunne styre dig
Folk går langt uden om mig, selvom jeg gerne vil snakke.
Jeg kan mærke frygt omkring mig hvor end jeg går hen.
Jeg er stadig kun en hvalp men du forstår mig ikke.
Du kan ikke læse mine signaler.
Jeg bliver bange når du sender mig i kampe.
Bange for at miste dig.

Du satte mig i kamp.
Jeg blev såret og tabte.
Du smed mig ud.
Bandt mig i mit bur.
Jeg var tørstig og sulten.
Jeg var bange og forvirret.
Du kom ikke mere.
Men en dag kom der nogle andre.
Jeg viste tænder, for at forsvare mig selv.
De tog en ting rundt om min hals og jeg fulgte med dem,

Nu har jeg det godt, jeg blev reddet. 
Redet fra dig, som jeg stolede på.
Dig som var mit lys, og min leder.
Du svigtede mig.
Jeg havde brug for dig, for en familie.


Nu har jeg en familie.
Jeg bider ikke længere.
Mine sår er helet.
Jeg føler endelig glæde.
Og jeg skal ikke i kamp mere. 
Nu er jeg en hund - en god hund.
IKKE en maskine.




Stop Dyremishandling og hundekampe. 
Stop avl på muskelhunde.
Stop med at dele dyremishandling på facebook.  

Hunden er din bedste ven.
Den vil gøre alt for dig.
Endda gå i kamp.
Men er det, det man ønsker af sin bedste ven?

Nej vel?? 

En hund er ikke en maskine.
Det er et levende væsen. 
Husk at elske din hund.
Du ved aldrig hvornår den bliver taget fra dig uden grund..

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar