fredag den 23. august 2013

Er det okay at slå hunde ihjel?

Foreningen fair dog har lige delt et oplæg på facebook om hunden Gonzo.


Gonzo forsvarede sig, og står nu til aflivning, men det gør den lille hund der bed ikke.
Er det fair at man slår flere og flere hunde ihjel som forsvare sig selv, eller intet har gjort, man dømmer på racen og ikke mennesket der ejer hunden. ?

Jeg må indrømme, at der er så mange episoder hvor jeg har grædt snot, fordi jeg har set hvordan folk behandler deres muskelhunde, og andre hunde for den sags skyld, og det er hunden der kommer til at bøde for det i sidste ende.

Tv2 sendte i tv avisen, et "afsnit" hvor man så en dyrlæge, tage en sprøjte, fordi hun skulle aflive 8 små hvalpe, fordi folk ikke fatter at stoppe med at avle på de hunde der er ulovlige.
Hun stod og græd ind i kameraet og sagde, "Jeg har svært ved at få mig selv til at gøre dette her, de er uskyldige små hvalpe. de er babyer for helved!!"

Mange dyrlæger har nægtet at aflive muskelhundehvalpe, selvom de har fået bøde for det, har de stadig sagt nej til at aflive.

Gonzo er endnu en hund der bliver straffet for noget den ikke har gjort, politiet afhørte ikke engang vidner på stedet, nej de tog en konklution hurtigt og sagde det var Gonzo's skyld....

Jeg bliver så vred når jeg ser hvordan vi bare afliver alle de stakler. !!!!

Gå ind på fairdogs hjemmeside og støt op om dem, de er et godt team, og de hjælper hvor de kan.
Måske kan vi alle være med til at redde de hunde der står til aflivning for noget de ikke har gjort. !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar